In navolging van de ‘Ambassadeursdag’ van juni jl., is op maandag 28 oktober door Limburg Marketing een extra ‘Ambassadeursdag’ georganiseerd.
Limburg Marketing had voor ruim 45 enthousiaste medewerkers van de drie zgn. VVV-inspiratiepunten (Museum W, Natuur- en Milieucentrum De IJzeren Man en Vakantiepark Weerterbergen), de twee VVV’s uit de regio (Cranendonck en Kessel) én medewerkers van verblijfsaccommodaties, een gevarieerd programma samengesteld.
Het voornaamste doel van deze ‘Ambassadeursdag Weert’ was het ‘inspireren en enthousiasmeren van deze medewerkers om zo hun regio nog beter te kunnen promoten’.
Start programma
De dag begon om 09.00 uur met koffie/thee (en pavlova uit eigen keuken…) in het klooster van de Birgittinessen. Weertenaar Bart Maes en zuster Concezione verzorgden een korte presentatie, gevolgd door een rondleiding in het klooster en de kloostertuin.
Stadswandeling
Daarna volgde onder begeleiding van de stadsgidsen Jos en Jan Leenders een ingekorte stadswandeling langs de Martinuskerk en via de Korenmarkt en Nieuwe Markt wandelde men naar het Ursulinenhof voor een bezoek aan Theater de Huiskamer.
De wandeling werd afgesloten in het Weerter stadhuis. Wethouder Martijn van den Heuvel heette de groep in de raadzaal welkom waarna het stadsgidsenfilmpje over de geschiedenis van Weert werd vertoond.
Rondleiding in Annamolen en Natuur- en Milieucentrum
Met een touringcar van Kupers werd het gezelschap vervolgens naar de Annamolen op Keent gebracht en naar het Natuur- en Milieucentrum ‘De IJzeren Man’.
De zonnige -en bovenal informatieve en educatieve- herfstdag, werd afgesloten met een gezellige lunch in Vakantiepark Weerterbergen.
(Foto’s: Marie-José Vinken, Jos & Jan Leenders)