Mede op initiatief van projectmanager Madeleine Weerts van Stichting Weert Marketing vond op woensdag 30 november een informatieve bijeenkomst plaats bij Antje van de Statie.
Speciale gasten die middag waren elf receptiemedewerkers van Roompot vakantiepark ‘de Weerterbergen’.
Namens de stadsgidsen waren Jan Leenders en Lenie Rademakers aanwezig.
De stadsgidsen hebben namelijk eerder, tijdens een kennismakingsgesprek met Madeleine, aangegeven dat een van hun ambities is ‘Weert (nog) meer op de kaart te zetten’, met name voor mensen buiten Weert.
Omgekeerd heeft het vakantiepark gevraagd ‘wat ze hun gasten kunnen bieden in Weert’.

Gevarieerd programma
Dit resulteerde woensdag in een bijeenkomst bij Antje van de Statie.
Hier hebben de stadsgidsen uitgelegd wie ze zijn en wat ze doen Uiteraard begon hun presentatie met het verhaal over Antje, een ‘iconische’ vrouw uit de vorige eeuw
Vervolgens vond er een korte stadswandeling plaats om de Roompot medewerkers een voorbeeld te geven hoe de stadsgidsen groepen rondleiden.
Eindpunt van de wandeling was museum W. Daar werd het stokje overgedragen aan Joyce van Cruchten.
Na een rondleiding door het museum werd de middag afgesloten in de Brouwschuur.

Na afloop waren de Roompot medewerkers enthousiast over het programma.
Begin 2023 zullen de stadsgidsen in overleg met Weerterbergen bekijken hoe de samenwerking concreet ingevuld kan worden.

Madeleine Weerts kon terugzien op een – in álle opzichten- geslaagde middag.